Kampinfo

 

Liefste ouders, 

Ondanks dat positieve nieuws zal het kamp er dit jaar wel anders uitzien dan we gewoon zijn. 

Om te beginnen liet de gemeente Viroinval, waar we onze weide geboekt hadden, geen kampen toe met meer dan 50 deelnemers. We zochten een vonden vrij snel een nieuwe fantastische locatie! 

Dit jaar gaan we op kamp naar Tielt-Winge! 

Je krijgt deze mail omdat je kind(eren) op onze lijst van ingeschrevenen staat om deel te nemen aan het kamp.  

Is dit toch om een of andere reden niet meer het geval, geef dan even een seintje. 

Tekstvak 

 

 

DE BELANGRIJKSTE MAATREGELEN 

 

 

  1. Wie mag er mee? 

Wie ziek is of in de vijf dagen voor het kamp symptomen heeft – hoesten, verstopte neus, koorts, diarree, keelpijn, moeilijk ademen – blijft verplicht thuis. 

 

Experts hebben een lijst opgesteld met risicogroepen: Je kan deze lijst vinden als extra bijlage bij deze mail. Behoort je kind tot een van die risicogroepen? Dan heeft het de toestemming en een attest van een dokter nodig om mee op kamp te mogen. We rekenen op u, als ouder, om dat in orde te brengen. 

 

 

Neemt uw kind tijdens de zomer nog deel aan kampen of dagopvang van andere jeugdinitiatieven dan mag dit NIET AANSLUITEND met het kamp zijn. Maw een kamp of speelpleinwerking voorafgaande het kamp moet afgelopen zijn ten laatste vrijdag 31 juli. 

De week na het kamp komt je kind best niet in contact met personen uit risicogroepen. 

 

We weten dat dit strikt is, maar het is zeer belangrijk. We rekenen dus op u om dit goed op te volgen en op uw eerlijkheid. Als u uw kind meestuurt, wil dat zeggen dat u de voorwaarden erkent en respecteert. 

Het is in ieders belang, ook in die van uw kind. 

 

 

  1. Wordt er iemand ziek op kamp? 

Als er tijdens het kamp iemand ziek wordt, volgen we het stappenplan dat daar door de jeugdsector en de overheid opgesteld is. Zieke leden moeten naar huis. We willen dus vragen om tijdens het kamp beschik- baar te zijn om, indien nodig, uw kind te komen halen. 

 

 

  1. Op kamp in contactbubbels 

We delen onze Chirogroep op in 4 bubbels van maximaal 50 deelnemers. Zo’n bubbel bestaat uit zowel leden als leiding. Binnen die bubbels mag er normaal gespeeld, geslapen en gegeten worden. Tussen de verschillende bubbels is er zo weinig mogelijk contact. We eten en slapen in aparte tenten en wassen ons op aparte momenten en reinigen contactoppervlakken tussendoor. We voorzien voldoende afstand en als het niet anders kan, dragen we mondmaskers. Handen wassen en andere hygiëne blijven belangrijk. We maken dus een soort minikampjes in ons kamp. 

 

Zo zullen onze bubbels eruitzien: 

Bubbel 1: Tippers, Tip10, Kerels en Aspis 

Bubbel 2: Kwiks, Rakkers en Toppers 

Bubbel 3: Speelclub en Ribbels 

Bubbel 4: Kookploeg en VBsTekstvak 

 

 

 

  1. Extra hygiënemaatregelen 

We voorzien extra hygiënemaatregelen en ook materiaal daarvoor: zeep, reinigingsproducten, handgel, papieren handdoeken, handschoenen, … We  vragen om voor je kind de volgende zaken mee te geven: 

  • Mondmasker voor + 12 (vanaf toppers en tippers): nodig voor contact met mensen van buiten de eigen bubbel,of op plaatsen waar dit verplicht is door de maatschappij. Je brengt 3 stoffen of 5 wegwerpmaskers mee. Deze steek je in een hersluitbaar plastic zakje. Voorzie deze allemaal van je NAAM! (niet uitwasbaar!) 

  • Papieren zakdoeken (geen stoffen zakdoeken!) 

  • Handzeep/handgel (want we zullen onze handen vaak moeten wassen)  

  • Handcrème 

  1. Vervoer van en naar kamp 

Omwille van de corona-maatregelen kiezen wij dit jaar niet voor gezamenlijk vervoer. 

Voor de jongste kinderen (ribbels, speelclub, rakkers en kwiks) vragen we dat de ouders hen naar het kampterrein brengen en ook weer ophalen. Zij brengen op dit moment dan ook al hun bagage mee. Heb je zussen en/of broers bij onze fietsgroep, breng dan ook hun baggage ineens mee naar het kampterrein. 

De oudsten (tippers, toppers, tiptiens en kerels) gaan met de fiets. Zij kunnen veilig via de fietsknopen ter plaatse geraken. 

Dit zal allemaal geregeld worden in specifieke tijdslots per bubbel. We brengen jullie zo snel mogelijk op de hoogte van welke deze zullen zijn. Ook voor het binnenbrengen van de bagage voor onze fietsers laten we zo snel mogelijk iets weten. 

Wij zijn ook nog op zoek naar vervoer voor materiaal en/of voor bagage. Heb jij een grote camionette, een lichte vrachtwagen, oplegger of andere waarmee je ons kan helpen, geef ons dan zeker een seintje! 

 

  1. Infomomenten 

Om een en ander verder te verduidelijken nodigen we jullie graag uit op onze online infomomenten.  

Op woensdag 17 juni voor alle ouders van ribbels, speelclub, rakkers en kwiks om 20u. 

Link om in te loggen op de zoomvergadering kan u verkrijgen door te mailen naar chiroruisbroek@hotmail.com

 

 

Op dinsdag 16 juni voor alle ouders van tippers, toppers, kerels, tiptiens en aspiranten om 20u. 

Link om in te loggen op de zoom vergadering kan u verkrijgen door te mailen naar chiroruisbroek@hotmail.com

 

 

  1. Betaling 

Heb je het kamp reeds betaald? Alvast bedankt 

Moet je nog betalen, maar wacht je graag infosessie af? Geen probleem. We vragen dan wel om betaling in orde te brengen tegen 19/6 

 

 

 

Bij vragen of bezorgdheden kan je contact opnemen met onze VB’s : 

Karen Verstraeten ( 0486581505) 

Silke De Smedt (0486100392).  

Bedankt voor jullie begrip en vertrouwen.  

We maken er samen een geweldig kamp van! 

Speelse Chirogroet, 

 

De leiding van Chiro Ruisbroek